Centrul Informațional Agricol +373 22 50 20 20
Linia anticorupție +373 22 23 23 94

MAIA caută soluții pentru a promova fructele autohtone de calitate

9 martie 2017

În contextul vizitei inopinate pe care a făcut-o recent prim-ministrul Pavel Filip la o grădiniță din capitală, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a organizat, în colaborare cu Agenția pentru Achiziții Publice și asociațiile de producători, o masă rotundă pentru a discuta cum ajung pe mesele copiilor produse de calitate proastă, dar și despre problemele existente în domeniul achizițiilor publice. 

„Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare este indignat de calitatea proastă a fructelor care ajung în meniul copiilor de la grădinițe și nu numai. Republica Moldova  are produse de valoare, însă, cu regret, sistemul este imperfect și trebuie modificat. În acest sens, vom face tot posibilul să favorizăm producătorii noștri” a declarat ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare Eduard Grama.

În urma discuțiilor, ministrul Agriculturii a venit cu propunerea de a crea un grup de lucru cu reprezentanții Ministerului Economiei și Ministerului Finanțelor, în comun cu asociațiile de profil, pentru a găsi astfel căile necesare ca participanții la licitațiile publice să fie producătorii  autohtoni, cu produse de calitate.

În același context, președintele Asociației „Moldova Fruct” Vitalie Gorincioi a declarat că producătorii vor putea asigura fără probleme instituțiile de învățământ cu fructe conform cerințelor, însă pentru aceasta ar trebui să participe direct la achiziții publice, cu dovezile de rigoare care să demonstreze inofensivitatea produselor.

Amintim că, la finele lunii august, la inițiativa ministrului Eduard Grama, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat, în comun cu asociațiile de producători agricoli și cu alți parteneri, campania socială „Produse autohtone pentru copiii Moldovei”. Prin astfel de acțiuni, ministerul își propune să stimuleze consumul de produse autohtone în rândul copiilor, precum și de a promova producătorii agricoli din țară pentru creșterea comerțului pe piața internă. 

Serviciul de informare și comunicare cu mass-media