ANUNȚ Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare anunță concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de consultant principal al Secției juridice

 Scopul general al funcţiei:

 

 Asigurarea asistenței juridice a activității Ministerului, efectuarea lucrărilor ce țin de perfecționarea legislației Republicii Moldova, precum și îmbunătățirea calității proiectelor de cate normative.

Sarcinile de bază:

                                  

1. Avizarea proiectelor de acte normative elaborate de către alte autorități ale administrației publice centrale;

2. Examinarea petițiilor și formularea opiniilor legale în domeniile de competență a Ministerului;

3. Reprezentarea intereselor Ministerului în fața instanțelor de judecată și organelor de urmărire penală.

 

Condiţiile de participare la concurs:

 

Condiţii generale:

 

   a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
    b) posedă limba de stat şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
    c) are capacitate deplină de exerciţiu;
    d) nu a împlinit vîrsta de 63 ani;;
    e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
    f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
    g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 158 XVI din 4 iulie 2008 din sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
    h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
    i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

 

Cerinţe specifice:

 

Studii: superioare de licență sau echivalente în domeniul dreptului.

 

Experienţă profesională: doi ani de experiență profesională în domeniul dreptului.

 

Cunoştinţe: cunoaşterea limbii engleze la nivel B1.

Abilităţi: abilităţi de utilizare a computerului; abilităţi de lucru cu informaţia, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, mobilizare de sine, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

Aptitudini/comportament: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, spirit de echipă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, receptivitate, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională şi autoperfecţionare continuă.

 

Documente ce urmează a fi prezentate:

a) formularul de participare;
 b) copia buletinului de identitate;
 c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
 d) copia carnetului de muncă;
  e) certificatul medical;
  f) cazierul judiciar;
  g) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
            Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
            În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin e-mail, documentele în original se prezintă la data desfăşurării probei scrise a concursului sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
            Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţii pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

 

Data limită de depunere a documentelor: 03.11.2021, ora1600.

 

Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi de primirea documentelor -

Nadejda Cristea, șef al Serviciului management resurse umane

telefon- (022) 204-583, (022)-204-575

e-mail- nadejda.cristea@maia.gov.md

adresa – sediul Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare

mun. Chişinău, bd. Ștefan cel Mare 162, bir. 1202

 

Bibliografia

 

Constituţia Republicii Moldova;

Codul Administrativ;

Legea nr. 158/ 2008 „Cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”;

Legea nr. 25/2008 „Privind Codul de conduită a funcţionarului public”;

Legea nr. 133/.2016 ”Privind declararea averii și a intereselor personale”

 

Legeanr. 98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;
Hotărîrea Guvernului nr. 695/2017 „Cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare”.